preloader

Ha megkérdeznénk az embereket, hogy jellemzően stresszesnek ítélik-e munkakörüket, ami ráadásul túl sok üléssel is jár, valószínűleg az esetek többségében igenlő választ kapnánk. Sokan szenvednek a tartós feszültségtől, valamint az ülőmunka hátrányaitól, aminek hatására könnyedén kialakulnak káros szokások, mint a dohányzás is. Adunk néhány hasznos tippet, amivel egészséges módon őrizheti meg mentális és fizikális egészségét!

Miért pont a cigaretta?

Habár egyre több dohányzásról leszoktató termék elérhető, mégis még mindig sokan nyúlnak a hagyományos kátrányt és más káros anyagokat tartalmazó cigarettához. Mindenkinek más a motivációja, azonban igen elterjedt rossz szokásnak számít a stresszes munkát végző személyek körében. Hogy mi állhat a jelenség hátterében, azt egyelőre biztosan nem tudhatjuk, de valószínűleg a feszített munkatempó erősen szerepet játszhat benne. 

Azok, akiknek a feladatköre nem igazán engedi meg a szünetet, úgy érezhetik a dohányzás az egyetlen „valós indok” arra, hogy pár percre kiszakadjanak és „fellélegezzenek”.

Ez a szokás azonban nem adja meg a kellő felüdülést, sőt! Sokkal inkább elvesz a test energiáiból! A hosszabb és rövidebb távon tapasztalható egészségügyi károsodások között megtalálható az érszűkület, a szívinfarktus, a különféle daganatos megbetegedések, gyulladások kialakulásának kockázata, és a nemzőképesség csökkenése is. Ezek ismeretében gondolom Önnek sem meglepő, hogy ez a „lopott idő” kifejezetten negatívan hat teste energiaszintjére, éppen ezért érdemes mielőbb keresni a felüdülésnek egy sokkal egészségesebb, valóban hatékony módját.

Az ülőmunka csak „hab a tortán”

Egy San Diego-i sportpszichológus, Jessica Matthews elmondása szerint, az ülőmunka ártalmai közel azonosak lehetnek a dohányzás okozta egészség károsodással. Ennek tükrében nem nehéz elképzelni, hogy a tartós ülés és a rendszeres cigarettázás halmozottan növeli a testet érintő változatos megbetegedések kialakulásának veszélyét. Ha tehát Ön is hosszútávon is egészséges és kiegyensúlyozott szeretne maradni, akkor itt az idő a változtatásra. Egyre több munkahely törekszik arra, hogy a dolgozók kedvükre változtathassanak munkahelyi környezetükön aszerint, hogy éppen mire van szükségük, ennek ellenére mindenkinek érdemes megvizsgálnia, hogy miként tölti el a munkahelyi szüneteket! Olvasson tovább, mert lehet, hogy Ön is tehet még többet mentális és fizikális egészsége védelméért.

5 hasznos tipp, ami jobb, mint a dohányzás!

Ha már Ön is eljátszott a gondolattal, hogy letegye a cigarettát, de egy kis támogatásra van szüksége, akkor ez a néhány tipp érdekes lesz a számára!

  1. Változtasson a munkavégzés módján, vagy feladatokon

Elhisszük, hogy legtöbbször a számítógéphez kötött munka elvégzésének nincsenek alternatívái, mindenesetre érdemes megvizsgálnia a kérdést. Lehet, hogy szükséges feladni egy postai küldeményt, vagy bármi más, nem géphez kötött teendőt, ami lehetőséget ad egy kis mozgásra, a vérkeringés felpezsdítésére.

  1. Csökkentse képernyő idejét!

Akárcsak a dohányzás, a folyamatos közösségi oldalak, és játék applikációk használata is gyakran egy rossz berögződés. Amikor rövidebb, vagy hosszabb szünetet tart, kerülje a kijelző használatot, és inkább nézzen más tevékenység után. Egy séta az iroda épülete körül jó alternatíva lehet!

  1. Légző gyakorlattal a stressz ellen?

A légzés tempója és minősége képes szabályozni a mentális állapotunkat. Számos légzésgyakorlatot találhat az interneten, amelyek alkalmazása segíthet legyőzni a hétköznapokban jelentkező stresszt.

  1. Zeneterápia

Habár a zeneterápia egy külön tudományág, mégis érdekes tényt bizonyít, miszerint a zene képes befolyásolni a hangulatunkat. Szünetek, vagy ha megteheti, akár munka alatt, hallgasson inspiráló, vagy nyugalmat sugalló hanganyagokat, amelyek segítenek az összpontosításban, a felgyülemlett feszültség oldásában.

  1. Ismerje meg kollégáit!

Mivel az idő nagy részét a munkahelyen töltjük, ezért fontos, hogy az ottani kapcsolataink kielégítőek legyenek. Szünetekben beszélgessen kollégáival, ismerje meg őket jobban. Ki tudja, lehet, hogy igazi barátságok is kialakulnak.

  1. Étkezzen kiegyensúlyozottan, gondoskodjon a vitamin bevitelről!

A szervezet belső egyensúlya az elme állapotára is hatással van. Az agy megfelelő működéséhez elengedhetetlenek a szükséges vitaminok és ásványi anyagok. Ezeket biztosíthatja változatos étkezésekkel, melynek részeként étrend-kiegészítőkkel még jobban támogathatja egészségét!

Tekintse meg étrend-kiegészítőinket, amik segítségére lehetnek!

A testi-lelki egyensúlyért:
Az ellenállóképesség növeléséért:
A gyulladások leküzdésére:
Az étrend-kiegészítő nem helyettesíti a kiegyensúlyozott vegyes étrendet és az egészséges életmódot!

Iratkozzon fel és értesüljön újdonságokról az elsők között!

Elérhetőek vagyunk:

Hétfő : 8.00 - 20:00
Kedd: 8.00 - 20.00
Szerda : 8.00 - 20.00
Csütörtök : 8.00 - 20.00
Péntek : 8.00 - 20.00

©2021, AVIAN Medicina, Minden jog fenntartva

0
    0
    Kosár
    Üres a kosaraVissza a webshopra